פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק - מתי כדאי?

ברשת החברתית פייסבוק יש כבר מעל ל -400 מיליון חברים. זמן השהייה בפייסבוק הוא גם כן מהגבוהים בהשוואה לאתרי אינטרנט אחרים.

מערכת הפרסום בפייסבוק פתוחה בפני כולם. תוך 10 דקות ניתן כיום לפתוח מסע פרסום בפייסבוק. השאלה היא האם כדאי לפרסם בפייסבוק או לייתר דיוק מתי כדאי לפרסם בפייסבוק.

כאשר אתם פונים לאוכלוסיה רחבה ולא ממוקדת ברוב המקרים כדאי להעדיף את הפרסום בגוגל על-פני פרסום בפייסבוק.

היתרון הגדול בפרסום בפייסבוק הוא יכולת הפילוח של החברים בפייסבוק.

כאשר נרשמים לאתר, יש צורך למלא פרטים אישיים לא מעטים. רוב הגולשים ממלאים פרטים אמיתיים למרות שכיום יש כבר לא מעט פרופילים מזויפים בפייסבוק. הפרטים שממלאים המצטרפים החדשים מהווים כר פורה ביכולת הפילוח של המפרסמים.

אפשרויות הפילוח בפייסבוק הן מגוונות וכוללות:

•מיקום - בדומה לגוגל ניתן לפרסם לאזור ספציפי, מדינה או עיר.

•גיל – זהו גורם פילוח משמעותי שאינו קיים בגוגל. כאשר המוצר או השרות שאתם מספקים פונה לפלח גיל מאוד ספציפי לדוגמא לימודים לתואר ראשון, הפרסום בפייסבוק יכול להיות מאוד יעיל.

•יום הולדת – פייסבוק מאפשר לפרסם לחוגגים יום הולדת ולהציע להם הצעות מיוחדות ליום הולדת.

•מין – פילוח שמתאפשר בפייסבוק ואינו אפשרי בגוגל. פניה לגברים בלבד או לנשים בלבד.

•מילות מפתח – מילות מפתח שקיימות בפרופיל. כאן הפילוח פחות מוצלח מהפילוח של גוגל כיוון שלא תמיד קהל היעד מכניס מילה או ביטוי רלוונטי בפרטים. לדוגמא אם מפרסמים טיסות, הפניה היא לקהל יעד רחב שלא בהכרח הכניס את הביטוי "טיסה" או "טיסות" בפרופיל.

•השכלה חינוך – פילוח יחודי לפייסבוק.

•מקומות עבודה-. אפשרות לפנות לתעשיות ספציפיות.

•מצב משפחתי - רווק, נשוי, גרוש

•מתעניין ב – העדפות מיניות סטרייטים וגייז. אפשרות לפנות בדרך יעילה לפלח השוק של הגייז.

•שפות - כמו בגוגל אפשרות לפנות לדוברי שפה מסויימת.

פרסום נכון בפייסבוק מתאים לקהל יעד ממוקד וספציפי שהפילוחים בפייסבוק מאפשרים להגיע אליו. כאשר הפניה היא לדוגמא לכלל אזרחי ישראל (טיסות) אין טעם בפרסם בפייסבוק וכדאי להעדיף פרסום בגוגל אדוורדס.