טקטיקות קידום אתרים

טקטיקת קידום האתרים שלכם תלויה לחלוטין במידת התחרותיות של המילה/ביטוי עבורם תרצו להתמקם בתוצאות החיפוש. מילות מפתח פחות תחרותיות דורשות טקטיקות קידום שונות ממילות מפתח עם מידת תחרותיות גבוהה.

האפקט של טקטיקות קידום אתרים שונות על מיקום אתרכם בתוצאות החיפוש:

אם אתם מתמקדים בביטויי זנב ארוך עם מידת תחרותיות נמוכה, אז הערך היחסי של אופטימיזציה פנים אתרית גבוה מאד.

לדוגמא: אם אתם מעוניינים להיות מדורגים עבור הביטוי "אחסון תכולת דירה במרכז" מספיק לבצע אופטימיזציה באחד מעמודי האתר עבור ביטוי חיפוש זה מאחר והתחרות אינה גבוהה במיוחד. אין צורך ביותר מידי קישורים נכנסים על מנת להגיע למיקום גבוה עבור ביטוי זה.

ככל שגוברת תחרותיות הביטוי, ערכם היחסי של הקישורים הנכנסים באלגוריתם הדירוג של האתר עולה.

אין לטעות ולשלול לחלוטין אלמנט של אופטימיזציה פנים אתרים או אופטימיזציה חוץ אתרית. אופטימיזציה פנים אתרית היא הבסיס לכל תהליך קידום אתרים. באמצעות אופטימיזציית עמוד עבור מילת מפתח, אתם מעדכנים את גוגל שאותו עמוד רלוונטי לאותה מילת מפתח. 

לדוגמא לאתר Ynet יש 1690 קישורים נכנסים על פי גוגל, אבל הוא לא ידורג עבור הביטוי "אחסון תכולת דירה במרכז" מאחר ולא נעשתה באחד מעמודי האתר אופטימיזציה עבור ביטוי זה. 

על מנת לקבל דירוגים גבוהים עבור ביטוי מפתח מסויים, הצעד הראשון הוא לבצע אופטימיזציה פנים אתרית עבור אותו הביטוי. רק אחרי האופטימיזציה הפנים אתרית מומלץ לגשת לאופטימיזציה החוץ אתרית – כלומר בניית קישורים.

באיזו טקטיקה מומלץ להשתמש עבור האתר שלכם?

טקטיקת אופטימיזציה פנים אתרית המוצלחת ביותר

כאשר מבצעים אופטמיזצייה פנים אתרית השתמשו בעמודים שונים עבור ביטויים שונים. מקדו ביטוי לעמוד ואל תקדמו מספר גדול של ביטויים על עמוד אחד. התחילו עם ביטויי זנב ארוך בעלי תחרות נמוכה ואז המשיכו עם ביטויים בעל�� תחרות גבוהה יותר.

לדוגמא: התחילו עם הביטויים "אחסון תכולת דירה במרכז", "אחסון תכולת דירה בתל אביב", "אחסון תכולה במרכז" וכו'. כאשר תמוקמו גבוה עבור ביטויים אלה גוגל יתחיל להבין שאתרכם עוסק ב"אחסון תכולה" וב"אחסון".

כאשר גוגל יבין שאתרם עוסק ב"אחסון" יהיה פשוט יותר לשפר את המיקומים עבור הביטויים התחרותיים יותר כמו "אחסון" ו"אחסון תכולה". ככל שיש יותר עמודים באתר עם אופטימיזציה לביטויי זנב ארוך מצב האתר ישתפר.

סיבה נוספת לטקטיקה זו היא התנועה המתקבלת מביטויי זנב ארוך. כל ביטוי זנב ארוך יביא מספר ספור של גולשים בכל שבוע, אבל ברמה המצטברת, כאשר מבצעים אופטימיזציות עבור ביטויי זנב ארוך רבים, ניתן לקבל כמות גדולה של גולשים ממוקדים עם סיכוי גבוה יותר להפוך ללקוחות.

טקטיקת בניית הקישורים המוצלחת ביותר

לא תמיד הכרחי יותר להשיג יותר קישורים מהמתחרים שלכם, עדיף להתמקד באיכות הקישורים. השיגו קישורים לאתרכם כאשר טקסט העוגן שלהם הוא מילת המפתח אותה אתם מקדמים, הפנו את הקישור לעמוד הרלוונטי באתר, כלומר לעמוד בו בוצעה אופטימיזציה עבור ביטוי זה. אל תתמקדו בכמות – התמקדו באיכות. מאות קישורים מחוות קישורים לא יעזרו לאתרכם באותה מידה כמו כמה עשרות קישורים מעמודים רלוונטיים ומהימנים.

כאשר באתרכם בוצעה אופטימיזציה פנים אתרית ואופטימיזציה חוץ אתרית, קל מאד להתמקם גבוה יחסית לאתרים שהתמקדו רק בפן אופטימיזציה אחד.