טעויות קידום אתרים

טעות אחת קטנה באופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש יכולה להרוס מאמצים רבים שהושקעו בכל האלמנטים האחרים. בעת ביצוע אופטימיזציה עליך לשקול כמה גורמים שונים. במאמר זה נסקור את חמשת הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על קידום אתרים.

הופעה בעמוד הראשון היא מטרתם של רוב מנהלי האתרים. לרוע המזל רבים עדיין עושים טעויות בדרך למטרה זו. לא ניתן להגיע לעמוד הראשון כשמתרכזים באסטרטגיה אחת בלבד, אלא יש לטפל בכל האלמנטים במקביל. נסקור את 5 האלמנטים החשובים ביותר המשפיעים על מיקום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל.

נגישות האתר

זה חסר טעם לבצע אופטימיזציה לאתר שלך אם מנוע החיפוש אינו יכול לגשת לדפי האתר. לשם כך, קובץ ה robots.txt צריך לאפשר את הגישה. אם הקובץ מכיל טעויות, חלק ממנועי החיפוש לא יציגו את האתר. 

קוד האתר צריך להיות חף מטעויות, והסרבר צריך להחזיר את קוד התגובה הנכון. כמובן שתוכן דפי האתר צריך להיות קריא למנועי החיפוש.

לכן לפני שאתה מתחיל לבצע אופטימיזציה, בדוק שמנועי החיפוש יכולים לקרוא את תוכן הדפים שלך. ניתן לעשות זאת עם סימולטור העכביש שלובדוק שוב את קובץ ה robots.txt.

ארכיטקטורת האתר

גוגל רוצה להראות תוצאת רלוונטיות בתוצאות החיפוש שלו. לכן האתר שלך צריך לא להראות כמו גיבוב של דפים ללא סדר, כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל הדפים באתר שלך צריכים להיות מקושרים אחד לשני.

עמודי האתר שלך צריכים להראות לגוגל שהאתר רלוונטי לביטוי המסוים. כל עמודי האתר צריכים להיות מקושרים אחד לשני. ואפם זה אפשרי, רצוי שהגולש יכול להגיע מעמוד לכל עמוד אחר במקסימום של 3 צעדים.

הקישורים והמבנה ההיררכי של האתר צריכים להיות קלים לקטלוג ע"י מנוע החיפוש.

מילות מפתח

בחירת מילות המפתח הנכונות הוא אחד שלבים החשובים ביותר. מילים לא מתאימות יביאו לכישלון הקידום שלך.

קדם עמודים שונים באתר למילים וביטויים שונים. ככל שתקדם יותר עמודים – יותר טוב.

התחיל עם ביטויים מאוד ממוקדים המכילים מספר רב של מילים. למשל: "מצא מלונות זולים בבריסל".

כאשר הגעת למקומות טובים עם ביטוי הזנב ארוך, עבור לקדם מילים כלליות יותר כגון: "מלונות בבריסל".

לאחר שהשגת תוצאות משביעות רצון גם באלו, אתה בשל לעבור לקדם מילים כמו "מלונות".

באופן כללי לביטויי זנב ארוך יש אחוזי המרה גבוהים יותר מאשר למילים כלליות. ז"א שיהיו לך יותר מכירות פר גולש בביטוי כמו "מצא מלונות זולים בבריסל" מאשר בביטוי כמו "מלונות" . 

נסה לאפיין את המילים והביטויים, האם מי שמחפש את אותו ביטוי מעוניין רק באינפורמציה, או שהוא רוצה לקנות. היעזר בכלי של גוגל אדוורדס שמשמש פרסום בגוגל על מנת לקבל רעיונות למילים נוספות, כך תוכל להגיע למילים הטובות ביותר לאתר שלך. 

התוכן

האתר שלך לא יחשב כרלוונטי בעיני גוגל אם הוא יכיל רק מאמרים וקישורים לשותפים כפי שיש בעשרות אתרים אחרים. בדל את עצמך עי יצירת תוכן ייחודי ובעל ערך. כתוב מאמרים משלך על הנושאים שבהם האתר עוסק, פרסם אותם באתרך והפוך אותו למקור שימושי עבור הגולשים.

קישורים מאתרים אחרים

זה בלתי אפשרי לקבל דרוג גבוה מגוגל ללא קישורים נכנסים מאתרים אחרים.

ככל שיהיו יותר קישורים המפנים אליך, תשפר את סיכוייך לדרוג גבוה בתוצאות החיפוש. הקפד על קישורים מאתרים אמינים.

הקישורים הטובים ביותר הם קישורים מעמודים העוסקים באותו נושא של האתר שלך. קישורים מעמודים שאינם עוסקים בנושא משותף נחשבים הרבה פחות. גם קישורים מאתרי סימניות ציבוריים, מאחר ואם הרבה אנשים שומרים את האתר שלך, כנראה שהוא רלוונטי להרבה אנשים, ולכן זכאי לדרוג יותר גבוה.

טעות קטנה באחד האלמנטים, עלולה לגרור נזק לאתר כולו. מסיבה זו יחשוב לנקוט בגישה נכונה וזהירה בקידום האתר.