בניית עמוד נחיתה נכון

כאשר רובנו חושבים על בניית אתרים או על עסק אינטרנטי אנחנו בדרך כלל חושבים על מתכנתים.

על-מנת לבנות אתר אינטרנט יש צורך במתכנתים. האמת היא קצת שונה. מתכנתים אכן משתלבים בתהליך של בניית אתרים, אך הם מהווים חלק קטן ולא מרכזי.

מי למעשה משתתף בתהליך של בניית אתרים?

1. היזם או המשקיע.

2. איש שיווק באינטרנט או חברה לשיווק באינטרנט שבין היתר מסוגלים לבצע:

א. מחקר שוק. בחינת מתחרים.

ב. בדיקת כדאיות כלכלית.

ג. אפיון של האתר לרבות אפליקציות נדרשות.

3. מעצב אתרים.

4. תכנת.

5. חברת קידום אתרים (אורגני). או שיווק באינטרנט

6. חברת פרסום באינטרנט ובמנועי חיפוש.

7. חברת לפרסום באנרים ואפשרות לחברה המתמחה במדיה חברתית ופרסום בפייסבוק.

8. איש אינטגרציה.

אם כל כך הרבה גורמים משתתפים בתהליך בניית אתרים, מדוע חברות מטילות לעיתים קרובות את כל העבודה על התכנתים? ככה השוק שלנו התרגל בארץ: רוצים לבנות אתר חדש, פונים לחברת בניית אתרים שתתכנת את האתר. הרבה משרדים של בניית אתרים כוללים גם מעצב או שניים כך שבעסקת החבילה של התכנתים מקבלים גם עיצוב גרפי לאתר.

פעמים רבות מטיל מנכ"ל החברה את מלאכת בניית האתר על מחלקת מערכות המידע. מדוע? כיוון שהם אמורים להבין במחשבים. כמון שזו טעות. אך ורק מחלקת השיווק בשיתוף עם מחלקת שרות לקוחות צריכה להיות אמונה על תהליך בניית האתר. מחלקת מערכות מידע יכולה לסייע באיתור מתכנת או באינטגרציה של האתר עם מערכות אחרות, אך נחלקת השיווק צריכה לתכנן לאפיין ואף לנהל את האתר באופן שוטף.

 

המלצות: פרסום חינם בגוגל